„Soutěž Regionální potravina je určena především malým a středním výrobcům potravin. Snažíme se tak podpořit jejich podnikání a zároveň zvýšit oblibu regionálních produktů u spotřebitelů. Tito výrobci většinou nemají prostředky na marketing a donedávna měli těžké vyjednávací podmínky u obchodních řetězců. Značka Regionální potravina jim v tomto směru může pomoci,“ řekl ministr zemědělství Petr Bendl.
Soutěž o značku „Regionální potravina“ se vyhlašuje ve 13 krajích České republiky. Zemědělský nebo potravinářský výrobek, který usiluje o udělení značky, musí být vyroben v příslušném regionu ze surovin z tohoto regionu, nebo pokud je to z objektivních důvodů nutné, z tuzemských surovin. Spotřebitelé mohou v současné době vybírat z celkem 273 výrobků. Nově oceněné produkty budou známy do konce června.
Výrobky hodnotí komise, ve kterých jsou zástupci Ministerstva zemědělství, krajského úřadu, Státního zemědělského intervenčního fondu, Státní zemědělské a potravinářské inspekce, Státní veterinární správy ČR, Agrární komory ČR a Potravinářské komory ČR.
Letošní kampaň na podporu značky „Regionální potravina“ se zaměří na producenty. Zákazník si tak regionální původ potravin spojí s konkrétními tvářemi oceněných výrobců. Značku budou v médiích reprezentovat pekařka Ivana Reslerová (rozená Masaříková) z Pekařství Masařík v Uherském Hradišti, farmář Michal Hrdlička z Brníčka u Zábřehu na Moravě a řezník Ladislav Francouz z Morašic.
Jan Žáček
tiskový mluvčí Ministerstva zemědělství
Příloha: O Regionální potravině (DOCX, 15 KB)