„Projekt Regionální potravina podporuje ty nejlepší produkty z krajů. Je určena pro střední a malé podniky, tedy ty, které na vlastní propagaci nemají tolik prostředků, a celostátní kampaň jim tak může pomoci proniknout na trh. Spotřebitelé na oplátku dostávají s Regionální potravinou záruku kvality a regionálního původu,“říká ministr zemědělství Petr Bendl.
„Soutěž se uděluje tradičně v devíti kategoriích. Na Liberecku, které je druhým nejmenším regionem Česka, však na ocenění dosáhly produkty pouze v sedmi kategoriích. Zájem o účast v soutěži je však ze strany farmářů a výrobců rok od roku větší,“ vysvětluje regionální koordinátor soutěže Robert Erlebach z Regionální agrární rady v Liberci.
Ceremoniál byl součástí 6. ročníku Dne regionálních potravin Libereckého kraje před obchodním centrem Forum Liberec. Vedle tradičních stánků farmářů se k nim přidalo dalších 23 prodejců, mezi nimi i mnozí držitelé značky Regionální potravina. Návštěvníci si během akce poslechli vystoupení Krkonošské dechovky, čtveřice zpěváků Děti ráje či kapely Universal Band.
Přehled výrobků oceněných značkou Regionální potravina Libereckého kraje 2012:
Kategorie: | Oceněný výrobek: | |
1. | Masné výrobky tepelně opracované, včetně uzených mas | Houbová paštika (Jatky Lomnice) |
2. | Masné výrobky trvanlivé | cena neudělena |
3. | Sýry včetně tvarohu | Sýrový mls (Tomáš Pelikán – TOMPELI, Železný Brod) |
4. | Mléčné výrobky ostatní | Bio kozí kefír (Kozí farma Pěnčín) |
5. | Pekařské výrobky včetně těstovin | Dědečkův rohlík (Maškovo pekařství, Smržovka) |
6. | Cukrářské výrobky včetně cukrovinek | Zrno z Lomnice (JVS Semilská pekárna) |
7. | Alkoholické a nealkoholické nápoje (s výjimkou vína) | Hruška s vlákninou (Moštovna Lažany) |
8. | Ovoce a zelenina v čerstvé nebo zpracované formě | Český česnek z Podkrkonoší (Jan Hradecký – Alena Mihulková, Libštát) |
9. | Ostatní | cena neudělena |
Kontakt pro další informace:
Šárka Augustinová
E-mail: sarka.augustinova@ogilvy.com, tel.: 601 388 213
O Regionální potravině
Značka Regionální potravina patří do kampaně, kterou Ministerstvo zemědělství seznamuje spotřebitele s regionálními potravinami z jednotlivých krajů České republiky. Jejím smyslem je prosadit na našem trhu opravdu kvalitní, chutné, tradiční či speciální potraviny. Díky krátkým distribučním cestám jsou tyto potraviny čerstvější a chutnější. Čím blíže jsou ke spotřebiteli, tím méně je zatíženo životní prostředí při jejich dopravě. Velmi významným aspektem, proč dát přednost regionálním potravinám, je také podpora zaměstnanosti v regionech. Prosperující zemědělci, zpracovatelé i prodejci pak představují záruku udržení nebo dokonce rozšíření počtu pracovních míst. Celkově ocenění obdrželo 273 produktů: v roce 2010 bylo oceněno 71 výrobků, v roce 2011 ocenění dostalo 99 výrobků a v roce 2012 přibylo 103 nově oceněných.