Řetězce nejčastěji chybují neuvedením ceny výrobku
10.3.2010
ČOI také často odhalila chyby obchodníků při výprodejích a akčních slevách. Vyplývá to z výroční zprávy za rok 2009, kterou dnes zveřejnila ČOI.
ČOI loni v obchodních řetězcích provedla 2636 kontrol, přičemž různé závady zjistila při 677 z nich. Nejčastějším prohřeškem bylo neseznámení spotřebitele s cenou prodávaných výrobků, chybné účtování či neposkytnutí řádné informace o vlastnostech prodávaných výrobků. Nesrovnalosti se týkaly také používání bezpečnostní značky CE na některých výrobcích.
Loňský podíl zjištěných prohřešků v obchodních řetězcích je přibližně stejný jako v roce 2008. V letech 2005 až 2007 byl vyšší a inspektoři tehdy zjistili závady ve zhruba třetině kontrolovaných provozoven obchodních řetězců.
Obchodníci loni podle ČOI chybovali také při výprodejích a akčních slevách. ČOI v provedla 1184 kontrol a nedostatky odhalila v 504 případech. Obchodníci například neseznámili zákazníky s cenou platnou v okamžiku nabídky či porušili zákaz nekalých obchodních praktik.
Obchodní řetězce v uplynulých letech výrazně posílily pozici na tuzemském trhu a nyní v nich už nakupuje drtivá většina Čechů. Na konci roku 2009 v Česku fungovalo 476 supermarketů, 612 diskontních prodejen a 258 hypermarketů.
Regionální potravina
Projekt Ministerstva zemědělství
Krajské informační středisko
Krajské informační středisko pro rozvoj zemědělství a venkova Libereckého kraje
Projekt KIS LK je podporován Ministerstvem zemědělství České republiky a Libereckým krajem