Podnět veterinární správy je závazný

19.2.2009

Pravomoc rozhodovat o případech týrání zvířat mají pouze obce, přesněji obce s úřady s rozšířenou pravomocí. Rozhodovat mohou nikoli dle libovolného uvážení, ale na základě podnětu od místně příslušné krajské veterinární správy.

 

Tento postup, jak kontrolovat a řešit a popřípadě trestat zjištěné týrání zvířat vyplývá z veterinární legislativy, tj. z ustanovení veterinárního zákona, zákona na ochranu zvířat proti týrání a na základě ustanovení správního řádu.

 

Podnět pro rozhodnutí, který orgán státního veterinárního dozoru předkládá obci, musí obsahovat odborné vyjádření, ze kterého je jasný popis případu, identifikace zvířete a stav týraného zvířete, pokud toto v plné míře podnět neobsahuje, musí si jej obec vyžádat. A toto vyjádření je pro další řízení závazné.

 

Někdy se pracovníci obce mohou dopustit chyby, že sami posuzují, zda došlo k týrání zvířete bez ohledu na uvážení všech odborných aspektů a posouzení důvodů a příčin. Zpravidla také nejsou pro tuto činnost odborně způsobilí, nemluvě o tom, že jim takovéto posuzování nepřísluší. Závazné je stanovisko orgánu státního veterinárního dozoru.

 

Nicméně právě proto, že obce mají možnost lépe znát místní prostředí, mohou lépe rozpoznat podíl dotyčné osoby a její důvody, které vedly k pochybení ve způsobu chovu, či držení zvířete, a zde je zase nezastupitelná úloha obce.

 

Josef Duben, tisk. mluvčí SVS ČR

 

Další informace z oblasti Státní veterinární správy lze získat na internetových stránkách SVS ČR: www.svscr.cz.

 

Zdroj: Agronavigátor
Autor: redakce APIC

Tento projekt je podporován

Ministerstvo Zemědělství

Liberecký kraj

Novinky

Debata o směřování zemědělství a potravinářství v ČR

5.2.2025

17. února 2025 od 9:00 - Koloseum Liberec

» více

Sledujte TV APIC

TV APIC

Počasí

21.02.
Počasí na den 21.02.
-6°C / 4°C

22.02.
Počasí na den 22.02.
-5°C / 4°C

23.02.
Počasí na den 23.02.
-4°C / 5°C

INTERREG

Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci Iniciativy Spolecenství INTERREG III A