V testu značení prodávaného masa dopadl nejhůře Interspar
31.5.2007
Jak sdělil Kamil Malát z ČSCHMS, Interspar prodával balené hovězí maso s číslem zvířete narozeného v Česku, které neexistovalo. Navíc zvolený formát čísla zvířete se podle Maláta v České republice vůbec nepoužívá. Na balíčku bylo uvedeno jako místo porážky Rakousko, chybělo však číslo jatek. Místo správného výrazu vykrmeno bylo použito slovo vypěstován, vyjmenoval nedostatky Malát. Nesrovnalosti ve značení podle něj byly v Intesparu zjištěny i v případě prodeje nebaleného hovězího masa.
Zástupci zemědělců odhalili nedostatky ve značení i v prodejnách Albert a Hypernova, a to u baleného hovězího masa původem z Nizozemska. Uvnitř balíčku telecího masa, které prodávaly hypermarkety Hypernova, byly podle Maláta pouze neúplné informace o jeho původu a navíc nebyly v českém jazyce.
Mluvčí obchodů Albert a Hypernova Kateřina Černá ale prohlásila, že značení veškerých masných výrobků mají v pořádku a je v souladu s evropskou legislativou, která je nadřazena české. Podotkla, že česká a evropská legislativa se v některých bodech liší. Český zákon vyžaduje uvádět pohlaví zvířete, evropský ne. Jejich zpracovatelský závod v Polsku se řídí evropskou legislativou, dodala Černá.
Regionální potravina
Projekt Ministerstva zemědělství
Krajské informační středisko
Krajské informační středisko pro rozvoj zemědělství a venkova Libereckého kraje
Projekt KIS LK je podporován Ministerstvem zemědělství České republiky a Libereckým krajem