Výjimka EU v oblasti podpor v zemědělství skončí pro ČR na konci dubna
13.4.2007
Z národní značky kvality potravin Klasa se tak stane značka kvality potravin Klasa, slogan „to nejlepší z naší země“ vystřídá „to nelepší pro naše nejbližší“. „O omezené časové platnosti výjimky z pravidel EU jsme věděli, a proto jsme tomu přizpůsobili i strategii značky. Období do roku 2007 jsme se snažili využít pro zvýšení povědomí o značce Klasa. To se nám podařilo, a proto se nyní můžeme začít orientovat na motivaci nákupního chování spotřebitelů,“ vysvětlila Klára Bolečková pověřená řízením Samostatného oddělení pro marketing SZIF, které značku Klasa spravuje od roku 2004. Další podmínkou, kterou již značka Klasa splňuje nyní, je obecný charakter kampaně. Propagace národních značek kvality nesmí protěžovat jeden typ výrobků, naopak musí přinášet prospěch všem producentům potravin a celému zemědělskému odvětví. „Kampaň pro značku Klasa byla již od počátku nastavena tak, abychom vyhověli všem producentům zařazených celkem v deseti kategoriích, ve kterých se značka udílí. V reklamních spotech, ale i na billboardech a v tiskové inzerci se objevovaly mléčné výrobky, maso, pečivo, ryby, postupně jsme přidávali další motivy, jako drůbeží maso, ovoce a zeleninu. Zastoupení různých komodit jsme zachovali i v nové kampani,“ řekla Klára Bolečková.
Podle unijních pravidel je reklama spojená přímo s produkty jedné nebo více konkrétních společností narušením hospodářské soutěže a je neslučitelná se společným trhem. To se v případě značky Klasa netýká ani tolik reklamy jako spíše propagačních akcí typu veletrhů, výstav a roadshow, sdělil Frček. Dosud byla účast výrobců na těchto akcích zdarma. To se nyní změní. Finanční zvýhodnění výrobců se bude týkat pouze podpory ve formě věcného plnění, to znamená zaplacení plochy ze strany SZIF. Toto zvýhodnění se bude týkat pouze malých a středních podniků (do 250 zaměstnanců, jejichž obrat nepřekročí 40 mil. eur), přičemž podniky – zpracovatelé dostanou 50 % zvýhodnění při první účasti na daném veletrhu a podniky – prvovýrobci dostanou 100 % zvýhodnění i při opakované účasti. Velké společnosti se veletrhů v rámci expozice SZIF budou moci účastnit pouze na vlastní náklady. I tak to pro ně nadále zůstane výhodné, neboť zaplatí jen tu část plochy, na které se budou prezentovat a nezbytný podíl na provozních nákladech stánku (spotřeba vody, energie, úklid), dodal Frček.
Regionální potravina
Projekt Ministerstva zemědělství
Krajské informační středisko
Krajské informační středisko pro rozvoj zemědělství a venkova Libereckého kraje
Projekt KIS LK je podporován Ministerstvem zemědělství České republiky a Libereckým krajem
Novinky
Pozvánka na webinář pro školitele o ochraně rostlin na téma „Aktuality v ochraně rostlin pro odborné školitele"
14.11.2024
Datum akce: 27. 11. 2024 9:00 - 12:00 Ústav zemědělské ekonomiky a informací ve spolupráci s Ministerstvem zemědělství pořádají online webinář prostřednictvím platformy MS Teams dne 27. 11. 2024 od 9 do 12 hodin.
Počasí
21.11.
-4°C / 1°C
22.11.
-5°C / 1°C
23.11.
-3°C / 2°C
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci Iniciativy Spolecenství INTERREG III A