Reakce spotřebitelů na různé druhy výživových tvrzení na etiketách
10.7.2006
Dřívější marketingové studie ukázaly, že různé druhy výživových tvrzení různě působí na spotřebitele. Autoři zkoumali na souboru 149 spotřebitelů, zda rozdělení výživového tvrzení nebo doporučené tvrzení podle Úřadu pro potravinové normy Austrálie a Nového Zélandu (Food Standards Australia New Zealand, FSANZ) mají vliv na přijetí tvrzení ze strany spotřebitelů. Rozdělením výživového tvrzení se rozumí použití stručného tvrzení na přední straně balení, které spotřebitel vnímá přímo, a úplné zdravotní tvrzení na zadní straně balení. Respondenti byli dotazování přímo s pomocí vypracovaného dotazníku. Dělené zdravotní výroky vedly k pozitivnější odezvě než výroky nerozdělené; poskytly vyšší úroveň uspokojení s označováním, působily důvěryhodněji a lépe se vypořádaly se zdravotním rizikem spojovaným s tvrzením. Doporučená tvrzení neovlivnily odezvu, možná díky malé velikosti použitého písma pro schválené tvrzení nebo pro nízké povědomí FSANZ u spotřebitelů.
Zdroj: uzpi
Regionální potravina
Projekt Ministerstva zemědělství
Krajské informační středisko
Krajské informační středisko pro rozvoj zemědělství a venkova Libereckého kraje
Projekt KIS LK je podporován Ministerstvem zemědělství České republiky a Libereckým krajem