Bezpečnost na železničních přejezdech
28.6.2006
Bezobslužné železniční přejezdy jsou pro tisíce britských farmářů značně nebezpečné. Každý rok dochází na těchto přejezdech v průměru ke 20 kolisím, z nichž mnoho je smrtelných. Je nepravděpodobné, že by ze střetu s několikasettunovým vlakem vyvázl traktor bez úhony. Výsledkem je příliš často smrt řidiče, mnohdy i strojvůdce a poranění dalších účastníků, popř. i jejich smrt. A na elektrifikovaných tratích jsou ještě další rizika.
Většina bezobslužných přejezdů je ve venkovských oblastech nebo přímo na farmách, kde tento přejezd představuje jedinou možnost, jak se dostat na pole. Rail Safety Standards Board (RSSB) podal zprávu, ve které osvětluje některé faktory ovlivňující bezpečnost přejezdů. Prověřil stovky přejezdů a jejich uživatelů a některá zjištění byla neočekávaná. Předpokladem pro bezpečný přejezd je dobrý výhled do dálky, který umožňuje uživatelům uvidět vlak dostatečně dlouho před tím, než dorazí k přejezdu. Nebyl zjištěn rozdíl v bezpečnosti na silně frekventovaných nebo méně frekventovaných tratích. Vzniká domněnka, že naopak na méně frekventovaných tratích uživatelé spíše podceňují nebezpečí střetu. Také nebezpečné je ponechávání závor otevřených v důsledku pohodlí řidiče traktoru. Zvednuté závory mohou zmýlit napři děti a další osoby, že trať je volná. Ve zprávě RSSB se doporučuje ve špičkové sezóně, např. při sklizni obilí nebo při silážování, využívat dozorce u přejezdu, který může zabránit mnoha smrtelným úrazům.
Zdroj: uzpi
Regionální potravina
Projekt Ministerstva zemědělství
Krajské informační středisko
Krajské informační středisko pro rozvoj zemědělství a venkova Libereckého kraje
Projekt KIS LK je podporován Ministerstvem zemědělství České republiky a Libereckým krajem
Novinky
Debata o směřování zemědělství a potravinářství v ČR
5.2.2025
17. února 2025 od 9:00 - Koloseum Liberec
Počasí
21.02.
-6°C / 4°C
22.02.
-5°C / 4°C
23.02.
-4°C / 5°C
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci Iniciativy Spolecenství INTERREG III A